Tandartspraktijk Biesaga

Verwijzing klachtenregeling

Gesprek

Indien u een klacht heeft over onze dienstverlening, staan wij graag open voor een gesprek om dit te bespreken. U kunt contact met ons opnemen per telefoon, e-mail of brief. Wij zijn aangesloten bij de KNMTklachtenregeling (Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde) en willen u hier graag meer over vertellen.

Een gesprek met uw tandarts kan vaak verhelderend zijn, waarbij u uw ongenoegen kenbaar kunt maken en uw tandarts de gelegenheid krijgt om de behandeling en gang van zaken toe te lichten.

In de meeste gevallen leidt een gesprek tot een oplossing waar beide partijen tevreden mee zijn. Daarnaast bestaat ook de mogelijkheid tot het verkrijgen van een second opinion.

Second opinion & Klachtenregeling

In sommige gevallen kan het vertrouwen nog niet volledig hersteld zijn. In dat geval kunt u overwegen om een andere tandarts te raadplegen voor een second opinion, oftewel een tweede mening. De mening van een tandarts die niet betrokken is bij het conflict kan uw eigen visie bevestigen, in perspectief plaatsen of zelfs nieuwe inzichten bieden. Misschien zal deze tweede mening u en uw tandarts aanmoedigen om uw standpunt opnieuw te overwegen.

Indien u geen overeenstemming met uw tandarts kunt bereiken en uw tandarts is aangesloten bij de KNMT, dan heeft u de mogelijkheid om kosteloos gebruik te maken van de KNMT-klachtenregeling. De KNMT-klachtenfunctionaris staat voor u klaar om u te ondersteunen bij het vinden van een oplossing voor uw klacht. Zij kunnen u adviseren en, indien nodig, bemiddelen tussen u en uw tandarts. Daarnaast behoort het tot de taken van de KNMT-klachtenfunctionaris om uw klacht ter beoordeling aan de KNMT Klachtenonderzoekscommissie voor te leggen.

Informatie en bereikbaarheid

Het Bureau klachtbehandeling is bereikbaar op:

  • maandag,
  • dinsdag,
  • woensdag
  • en vrijdag tussen 11:00 en 18:00 uur.
  • Op donderdag is het bureau gesloten.

Uw email kunt u sturen naar: klachtbehandeling@knmt.nl De KNMT-klachtenregeling is in lijn met de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en door de Consumentenbond goedgekeurd.

Geschillencommissie

Mocht uw klacht ook na tussenkomst van de klachtenfunctionaris nog niet naar tevredenheid zijn opgelost, dan kunt u zich wenden tot de Geschilleninstantie Mondzorg.

Voor behandeling door de Geschilleninstantie Mondzorg zijn er griffiegeld verschuldigd.

Komt u er niet helemaal uit?

Neem dan contact met ons op. Samen kijken we naar een gepaste oplossing voor het probleem. 

Formulier

Inschrijfformulier

Via onderstaand formulier kunt u zich bij Tandartspraktijk Biesaga aanmelden. Wij verzoeken u vriendelijk de gevraagde gegevens zo volledig mogelijk in te vullen. Binnen enkele dagen nemen wij contact met u op om uw aanmelding te bevestigen.